Thursday, December 30, 2010

KeSEdARAn + KeInsAFaN!!

title kat atas nie kan..ade laa jugak kena mengena dengan benda yang terjadi kat aku
  WITHIN 24HOURS nie..
ehm...ape2 pon..aku nak story la..dari aku bukak mate kan..hehe..
yang nie..sejujurnyer la...aku sendiri x sangka...aku bangun selewat itu..
aku bangun kol 11 lebey kowt..subuh aku terlepas!!
selalu nyer..aku bangun bile ade msg masuk..
malangnyer hari nie..AKU PEKAK!!
4 message masuk..aku still x terjaga..apo nak jadi ngan ese nie
(speaking nogori kejap..huhu)
pastu..mandy2..then siap2..aku nak amek BRANCH
(tapi bibik x masak lagi daaa)
so..aku pon..dok la USHA2 brg kat dapur..
usha BERSEBAB!!
sebab nak tgok ade ke x barang nak buat
CUPCAKES n CHOCOLATE CAKE!!
cutie nie..aku GLER BAKING!!!
suddenly..kakak aku call..suh GET READY!!
aku pon..x habes meng'usha barang..set ready untuk d'FETCH!!
so..setelah itu..'kami' round2 bandar..
yang itu pon bersebab..(tapi mals nak story...nanty jadi panjang lebar!!)
so..aku teroskan lagi perjalanan ke rumah
  MAK n ABAH ku di TAMAN SOGA!!
(baby sitter aku dulu2)
aku nie kan..xtau la nape..tapi stiap kali pegi umah mak..lepas salam2..tempat first aku tuju..
DAPUR!!
(cari makanan..pangai anak dare yang sangat x senonoh!!)
mungkin sebab dari kecik kowt aku makan masakan air tgn mak
(baby sitter yang dah dianggap sebagai mak)
KUAH SAYUR ngan SAMBAL KICAP da ley wat aku NGENCES
(bhs jawa x salah..n maksud die..meleleh air liur..huhu..kalau x salah laa..kuikui)
aku tambah 2X kowt!!
frankly honest..kalau aku duk umah mak n abah..BOLEY GEMOK ooo..
(coz makan x berhenty..xpenah miss la katekan tyma makan!!)
so..tyme nie la..KEINSAFAN muncul..
aku nanty..bile da jadi MAMA(soon to be)..huhu..
nak jadi yang PANDAI MASAK
(so.,PAPA n ANAK2nyer suke makan air tgn MAMA mereka..hehe)
angan2 yang sangat tinggi..tapi x mustahilll...
THINGS THAT IMPOSSIBLE..WE CAN MAKE IT POSSIBLE!!
NOTHING IS IMPOSSIBLE!!
MISSION IMPOSSIBLE!!
(^_^)
okok..cukop dengan angan2 minah jenin..teroskan lagi bercerite..huhu
pastu kan..dah solat2 sume..kiter orang gerak balek umah kakak aku..
waktu dalam kete tue..aku buat2 majuk ngan anak2 kakak aku..bersebab gak!!
nie haa..budak2 nyer..kuikui...
aku cakap la kat diorang..yang diorang x salam LA(aku la tue) lagi..
pastu..due2 salam..then aku cakap lagi..nak KISZ cikit..
finally..aku di KISZ jugak..huhu..(jgn jelez deyh!!)
gambar dalam kreta..lepas di'kisz..xbape clear la pulak..sume sokmo gler kamera..huhu
pastu..waktu otw balek..pegi amek adek aku yang sorunk tue..si kamilia..
(ade plan tersembunyi..huhu)
karmila & kamilia
kiter nak pg watched movie sebenarnyer...cter nyer..huhu
TRON LEGACY 3D
(kami agak ketinggalan..tapi xpe..last2..dapat gak tgok)
tapi agak MELAYANG DUET..
(ngat ari rabu murah..rupenyer..xde la murah sangat..RM16)
tapi x pela..skali skala bak kate 'orang' tue..kuikui..
motor dyer seyez smart!!n baju!!
pastu...dah habes tgok movie tue..masuk dalam K4 cari ibu(jejak kaseh sebentar!!bersama anak2 KAMARUDDIN)..nak balek dengan ibu..tyme tue..ibu ngah shopping barang dapur
(I LOVE SHOPPING..even..BARANG DAPUR jerk!!)
dah habes shopping tue..blar ah..pe lagi..xkan nak tercegat kat k4 pulakk!!
(bajet2 r dee..nak lepak pon...pilih tempat strategik sikit!!)
then..sebab aku nak menunaikan janjiku pada adek2 ku...(kakak yang baek!!!)
my siblings..tapi ilang sorunk...!!no 2(aboy)
KAKAK KARMILA(me) pg belikan mereka COOLBLOG(bukan blog yer..tapi sejenis minuman..huhu) untuk mereka...(untung sape dapat kakak macam nie..<<perasan sebentar!!)
pastu..otw balek..singgah warung(for dinner!!)
tyme tue..aku@kay menjadi seorang yang LAYAN BOLA!!(kuikui)
siap JERIT "GOLLLL" kowt tyme MALAYSIA jaringkan gol..huhu(sungguh x kusangka!!)
MALAYSIA BOLEYH!!
(bak kate adek laki aku!!)
so..pada yang nak mengajar aku cara2 untuk menat bola..dah x payah kowt..sebab act..aku pon..menat la jugak bola2 nie..cume TGOK MOOD laa..huhu..
so..nie jela yang aku nak cter for today...
later bile ade mase..aku update lagi ea...
selagi boleyh..selagi tue aku update..
selagi berokband x mengganggu..selagi tue aku memperuk kan diri kat dalam blog nie..
selagi lappy x meletop,,,selagi tue aku akan meletopkan otak2 aku tok berfikir bagi menulis didalm sini..
dear..i fine day..i nak bagi u rase my masakan ea..kalau berkesempatan laa..u wajib makan bile i bagi u rase..i dont care!!!hahahaha..
P/S:Want to be 'soon to be mama' who know how to cook well!!

2 comments:

  1. nak jadi adik kakak jugak boley??
    nnty boley dpt coolblog gakk.. haha!

    ReplyDelete